Ważne informacje

Opieka specjalistyczna

Opieka specjalistyczna

Opieka psychologiczna-pedagogiczna

Dwujęzyczne Przedszkole CET jest placówką o rozbudowanej strukturze pomocy psychologiczno- pedagogicznej. W trosce o dobro dzieci profesjonalną pomoc oferują psycholog, pedagodzy specjalni, nauczyciel wspomagający oraz terapeuta integracji sensorycznej, we współpracy z logopedą. Naszym celem i zadaniem jest wspomaganie dzieci zarówno w ich naturalnym i prawidłowym rozwoju jak i w trudnościach oraz wszelkiego rodzaju zaburzeniach rozwojowych.

W Dwujęzycznym Przedszkolu CET realizowane są:

Opieka specjalistyczna

Opieka logopedyczna

Opieką logopedyczną w Dwujęzycznym Przedszkolu CET objęte są zarówno te dzieci, które wykazują nieprawidłowości w rozwoju mowy i języka, jak i ci podopieczni, których zdolności komunikacyjne rozwijają się prawidłowo. Kompleksowa opieka logopedyczna w przedszkolu obejmuje działania z zakresu profilaktyki (m. in. grupowe zajęcia logopedyczne przeciwdziałające powstaniu nieprawidłowości i regularne diagnozy logopedyczne) oraz działania terapeutyczne.

Logopeda czuwa nie tylko nad wymową dzieci, ale skupia się też na wszystkich czynnikach, które mogą zaburzać proces komunikowania się – na rozumieniu mowy, zdolnościach słuchowych, budowie anatomicznej narządów mowy (warg, języka, podniebienia), stanie uzębienia. Prowadzi stałe konsultacje z nauczycielami, rodzicami, terapeutami. W razie potrzeby odsyła dzieci do innych specjalistów, np. ortodonty, laryngologa, neurologa, psychologa.

Okres przedszkolny jest niezwykle ważnym etapem rozwoju mowy i języka dziecka. Zdolności językowo-komunikacyjne rozwijają się niezwykle dynamicznie. Cały proces wymaga intensywnego nadzoru i natychmiastowych reakcji, w razie zaobserwowania nieprawidłowości. Rozumiejąc te potrzeby, zapewniamy wszechstronną opiekę logopedyczną dostosowaną do indywidualnych potrzeb podopiecznych Dwujęzycznego Przedszkola CET.

Opieka specjalistyczna

Terapia pedagogiczna

Zadania pedagoga specjalnego, terapeuty w Dwujęzycznym Przedszkolu CET:

1. Rozpoznawanie trudności i ich przyczyn, które zaburzają harmonijny rozwój dziecka. Terapeuta kieruje rodziców do konkretnego specjalisty, w celu dokonania pełnej diagnozy.

2. Przeprowadzanie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, terapii pedagogicznej, której zadaniem jest:

  • usprawnić koncentrację uwagi,
  • rozwijać funkcje poznawcze,
  • usprawniać grafomotorykę,
  • doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową,
  • usprawniać rozumowanie analityczno-syntetyczne,
  • rozwijać wyobraźnię wzrokowo-przestrzenną,
  • wzbogacać zasób słownictwa i wypowiedzi na określony temat,
  • utrwalać zagadnienia z zakresu podstawy programowej,
  • wzbogacać wiedzę na temat otaczającego świata.

 

Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne metody wspierające, stymulujące, aktywizujące i usprawniające rozwój dziecka:

  1. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
  2. Elementy Arteterapii (rysunek, malarstwo – w tym metoda malowania dziesięcioma palcami R. F. Show),
  3. Muzykoterapia,
  4. Biblioterapia, Bajkoterapia,
  5. Kinezjologia Edukacyjna Dennisona,
  6. Metoda Stymulacji Polisensorycznej,
  7. Elementy Terapii Integracji Sensorycznej – SI,
  8. Ruch Rozwijający według W. Sherborne,
  9. Terapia Behawioralna.
Skip to content