Ważne informacje
Opieka specjalistyczna
Opieka specjalistyczna
Opieka psychologiczna-pedagogiczna
Dwujęzyczne Przedszkole CET jest placówką o rozbudowanej strukturze pomocy psychologiczno- pedagogicznej. W trosce o dobro dzieci profesjonalną pomoc oferują psycholog, pedagodzy specjalni, nauczyciel wspomagający oraz terapeuta integracji sensorycznej, we współpracy z logopedą. Naszym celem i zadaniem jest wspomaganie dzieci zarówno w ich naturalnym i prawidłowym rozwoju jak i w trudnościach oraz wszelkiego rodzaju zaburzeniach rozwojowych.
W Dwujęzycznym Przedszkolu CET realizowane są:
- Zajęcia terapeutyczne w przypadku dzieci z trudnościami natury emocjonalnej
- Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu poznawczym
- Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z orzeczeniem o wczesnym wspomaganiu rozwoju
- Wspieranie rozwoju dzieci mających trudności w funkcjonowaniu społecznym
- Organizowanie grup terapeutycznych TUS (Trening umiejętności społecznych)
- Realizacja zajęć w ramach projektu “Kraina Uczuć” rozwijającego poczucie własnej wartości i tożsamości
- Regularna obserwacja dzieci
- Realizacja zaleceń z opinii psychologiczno- pedagogicznych, opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz orzezeczeń
- Spotkania specjalistów z rodzicami dzieci objętych pomocą psychologiczną
- Rozmowy interwencyjne z dziećmi i rodzicami
- Psychoedukacja rodziców
- Zajęcia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- nasze przedszkole realizuje podstawę programową we współpracy z wydawnictwem WSiP, bazując na metodzie dobrego startu według profesor Marty Bogdanowicz- specjalistki psychologii klinicznej dziecka
Opieka specjalistyczna
Opieka logopedyczna
Opieką logopedyczną w Dwujęzycznym Przedszkolu CET objęte są zarówno te dzieci, które wykazują nieprawidłowości w rozwoju mowy i języka, jak i ci podopieczni, których zdolności komunikacyjne rozwijają się prawidłowo. Kompleksowa opieka logopedyczna w przedszkolu obejmuje działania z zakresu profilaktyki (m. in. grupowe zajęcia logopedyczne przeciwdziałające powstaniu nieprawidłowości i regularne diagnozy logopedyczne) oraz działania terapeutyczne.
Logopeda czuwa nie tylko nad wymową dzieci, ale skupia się też na wszystkich czynnikach, które mogą zaburzać proces komunikowania się – na rozumieniu mowy, zdolnościach słuchowych, budowie anatomicznej narządów mowy (warg, języka, podniebienia), stanie uzębienia. Prowadzi stałe konsultacje z nauczycielami, rodzicami, terapeutami. W razie potrzeby odsyła dzieci do innych specjalistów, np. ortodonty, laryngologa, neurologa, psychologa.
Okres przedszkolny jest niezwykle ważnym etapem rozwoju mowy i języka dziecka. Zdolności językowo-komunikacyjne rozwijają się niezwykle dynamicznie. Cały proces wymaga intensywnego nadzoru i natychmiastowych reakcji, w razie zaobserwowania nieprawidłowości. Rozumiejąc te potrzeby, zapewniamy wszechstronną opiekę logopedyczną dostosowaną do indywidualnych potrzeb podopiecznych Dwujęzycznego Przedszkola CET.
Opieka specjalistyczna
Terapia pedagogiczna
Zadania pedagoga specjalnego, terapeuty w Dwujęzycznym Przedszkolu CET:
1. Rozpoznawanie trudności i ich przyczyn, które zaburzają harmonijny rozwój dziecka. Terapeuta kieruje rodziców do konkretnego specjalisty, w celu dokonania pełnej diagnozy.
2. Przeprowadzanie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, terapii pedagogicznej, której zadaniem jest:
- usprawnić koncentrację uwagi,
- rozwijać funkcje poznawcze,
- usprawniać grafomotorykę,
- doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową,
- usprawniać rozumowanie analityczno-syntetyczne,
- rozwijać wyobraźnię wzrokowo-przestrzenną,
- wzbogacać zasób słownictwa i wypowiedzi na określony temat,
- utrwalać zagadnienia z zakresu podstawy programowej,
- wzbogacać wiedzę na temat otaczającego świata.
Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne metody wspierające, stymulujące, aktywizujące i usprawniające rozwój dziecka:
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
- Elementy Arteterapii (rysunek, malarstwo – w tym metoda malowania dziesięcioma palcami R. F. Show),
- Muzykoterapia,
- Biblioterapia, Bajkoterapia,
- Kinezjologia Edukacyjna Dennisona,
- Metoda Stymulacji Polisensorycznej,
- Elementy Terapii Integracji Sensorycznej – SI,
- Ruch Rozwijający według W. Sherborne,
- Terapia Behawioralna.