Przedszkole CET to Niepubliczne Dwujęzyczne Przedszkole, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych rodziców. Podejmujemy wyzwania przyszłości, realizując systematycznie procesy dydaktyczno-wychowawcze wspomagające naturalny rozwój dzieci. Oferujemy dwujęzyczną opiekę i edukację nad dziećmi w wieku przedszkolnym od 2,5 do 6 lat.
W naszym Dwujęzycznym Przedszkolu:
- realizujemy podstawowe cele i zadania wynikające z podstawowych aktów prawnych: prawo oświatowe, ustawa o systemie oświaty, statut przedszkola,
- zapewniamy dziecku środowisko stymulujące jego rozwój psychiczny, fizyczny, społeczny i emocjonalny,
- rozwijamy umiejętności językowe – przede wszystkim umiejętność rozumienia ze słuchu i mówienia, wypowiadania się, opowiadania, ale także czytania i pisania,
- rozwijamy umiejętności lingwistyczne – język angielski i hiszpański, umiejętność rozumienia ze słuchu i mówienia, wypowiadania się, opowiadania, rymowania tzw. „zanurzanie w językach obcych” poprzez codzienną edukację, zabawę i działania artystyczne,
- stawiamy na intelektualną kreatywność, wychodząc z założenia, że odkrycie i rozwój dziecięcych możliwości jest kluczem do zdobywania wiedzy, samodzielnego rozwiązywania problemów, badania i doświadczania, a także do współpracy i współdziałania,
- gwarantujemy dostęp do bogatej oferty zajęć dodatkowych w bezpiecznym i przyjaznym otoczeniu.
Misja Dwujęzycznego Przedszkola CET
Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą.
Dwujęzyczne Przedszkole CET to miejsce radosnej, twórczej zabawy, zdobywania nowych doświadczeń i wiedzy. Jesteśmy ukierunkowani na potrzeby dziecka i jego wszechstronny rozwój. Promujemy dbanie o zdrowie, edukację sportową i lingwistyczną, zachowania przyjazne przyrodzie. Budujemy poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwijamy kompetencje społeczne, a także uczymy odróżniania dobra od zła. Towarzyszymy dzieciom w poznawaniu siebie i świata, w zdobywaniu umiejętności, odkrywaniu swoich talentów i pasji. Uczymy współdziałania i adekwatnego wyrażania emocji. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i rozwijamy kreatywność. Wspomagamy rozwój i wspieramy w pokonywaniu trudności. Rozwijamy w dzieciach optymizm oraz wzmacniamy samoocenę i poczucie własnej wartości. U nas każde dziecko jest optymistyczne i wyjątkowe.
Wizja Dwujęzycznego Przedszkola CET:
- zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego,
- realizacja Ogólnopolskiego Programu „Optymistyczne Przedszkole”,
- stwarzanie sytuacji do osiągnięcia sukcesu na miarę możliwości dziecka,
- rozwijanie w dzieciach optymizmu,
- wykorzystywanie aktywizujących metod podczas pracy z dziećmi,
- praca metodą projektów edukacyjnych,
- dwujęzyczne nauczanie – angielski/polski
- nauczanie dodatkowych języków obcych (język hiszpański),
- bogata oferta zajęć sportowych: ogólnorozwojowych, piłka nożna,
- bogata oferta zajęć artystycznych, empirycznych i informatycznych: muzyka, rytmika, taniec, gra na instrumentach muzycznych, doświadczenia chemiczne, zajęcia przyrodnicze, robotyka, kodowanie na dywanie,
- realizacja innowacji pedagogicznych, programów i projektów edukacyjnych:
„Optymistyczne Przedszkole”, Dogo-terapia, „Cała Polska Czyta Dzieciom”, „Sieciaki PL”, „Akademia Aquafresh”, „Regionalne Podwórko”, „Bajka w Podróży”
- wyrównywanie szans edukacyjnych i przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole,
- rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola,
- wspomaganie rodziców w wychowaniu „optymistycznego dziecka”,
- opieka psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci,
- organizacja różnorodnych i atrakcyjnych wydarzeń: festynu, wycieczek i uroczystości przedszkolnych,
- rozwijanie odporności emocjonalnej poprzez uczestniczenie w prezentacjach scenicznych,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym – poszukiwanie „optymistycznych sojuszników”,
- współpraca z wykwalifikowaną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrą pedagogiczną,
- stworzenie dzieciom warunków do rozwijania swoich predyspozycji.
Sylwetka optymistycznego przedszkolaka:
- jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- ma bogatą wiedzę o świecie,
- z optymizmem stara się porozumiewać się w języku angielskim i hiszpańskim,
- czuje się Polakiem i Europejczykiem,
- charakteryzuje go postawa szacunku i tolerancji wobec innych,
- woli współpracę niż rywalizację,
- akceptuje zdrowy styl życia,
- odróżnia dobro od zła,
- posiada umiejętność rozwiązywania problemów,
- jest empatyczny i otwarty na potrzeby innych,
- podejmuje twórcze działania,
- odważnie mówi o swoich potrzebach oraz wyraża własne zdanie,
- potrafi współdziałać w zespole,
- jest aktywny i samodzielny,
- jest ciekawy świata,
- jest świadomy swoich mocnych stron i zdolności, nie zraża się w pokonywaniu trudności.
U nas każde dziecko jest optymistyczne i wyjątkowe.
Innowacja pedagogiczna „Przedszkolak śladami przeszłości”
Wierzymy, że historia to fascynująca podróż przez którą chcemy przeprowadzić naszych przedszkolaków. Prowadzone zajęcia będą miały charakter interdyscyplinarny i będą nawiązaniem do historii sztuki, archeologii czy historii regionalnej.Aby rozbudzić zainteresowanie historią czy kulturą naszego regionu postaramy się wprowadzić naszych przedszkolaków w świat niemal baśniowy, by potem harmonijnie przenieść ich do czasów współczesnych, ukazując nie tylko budowle i pozostałe pamiątki przeszłości, ale również ten czar, który pozostał w komnatach zamku, urok rodzinnych wieczorów w prostej chłopskiej chacie oraz trud życia przy świecy, lampie naftowej, bez wody i centralnego ogrzewania.
Nowością będą również nowe nazwy grup, które towarzyszyć nam będą w pięknie odkrywania naszych dziejów