Dwujęzyczne Przedszkole CET jest placówką o rozbudowanej strukturze pomocy psychologiczno- pedagogicznej. W trosce o dobro dzieci profesjonalną pomoc oferują psycholog, pedagodzy specjalni, nauczyciel wspomagający oraz terapeuta integracji sensorycznej, we współpracy z logopedą. Naszym celem i zadaniem jest wspomaganie dzieci zarówno w ich naturalnym i prawidłowym rozwoju jak i w trudnościach oraz wszelkiego rodzaju zaburzeniach rozwojowych.
W Dwujęzycznym Przedszkolu CET realizowane są:
– zajęcia terapeutyczne w przypadku dzieci z trudnościami natury emocjonalnej
– zajęcia terapeutyczne dla dzieci z trudnościami w funkcjonowaniu poznawczym
– zajęcia terapeutyczne dla dzieci z orzeczeniem o wczesnym wspomaganiu rozwoju
-wspieranie rozwoju dzieci mających trudności w funkcjonowaniu społecznym
-organizowanie grup terapeutycznych TUS ( Trening umiejętności społecznych)
-realizacja zajęć w ramach projektu “Ja to ja” rozwijającego poczucie własnej wartości i tożsamości
-regularna obserwacja dzieci
-realizacja zaleceń z opinii psychologiczno- pedagogicznych, opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz orzezeczeń
-spotkania specjalistów z rodzicami dzieci objętych pomocą psychologiczną
-rozmowy interwencyjne z dziećmi i rodzicami
-psychoedukacja rodziców
– zajęcia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
– nasze przedszkole realizuje podstawę programową we współpracy z wydawnictwem WSiP, bazując na metodzie dobrego startu według profesor Marty Bogdanowicz- specjalistki psychologii klinicznej dziecka.