Przedsięwzięcia

Optymistyczne przedszkole

Ogólnopolski Program „Optymistyczne Przedszkole” autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot

Chcemy, żeby nasze dzieci miały coś więcej niż tylko zdrowe ciała. Chcemy, żeby ich życie przepełnione było miłością, żeby miały przyjaciół i dokonywały szlachetnych czynów, żeby były chętne do nauki i stawiały czoło wyzwaniom. Chcemy, żeby były wdzięczne za to, co od nas dostają, a jednocześnie dumne ze swych osiągnięć. Chcemy, żeby rosły z wiarą w przyszłość, z umiłowaniem przygody i poczuciem sprawiedliwości i żeby miały dość odwagi, aby postępować zgodnie z tym poczuciem. Chcemy, żeby nie załamywały się w obliczu porażek i niepowodzeń, które niesie ze sobą dorastanie. A kiedy nadejdzie odpowiedni czas, by stały się dobrymi rodzicami […]. Powinno nam się udać osiągnąć to wszystko.

– Martin E.P. Seligman, „Optymistyczne Dziecko”

Życie w obecnym czasie staje się coraz trudniejsze, dorośli uśmiechają się rzadziej, coraz mniej czasu poświęcają swoim pociechom. Aby temu zaradzić, nasze przedszkole przystąpiło do ogólnopolskiego programu autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot „Optymistyczne Przedszkole”. Celem programu jest rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości, nauczenie, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, jak rozwijać zainteresowania i talenty. Pragniemy, aby dzieci przejawiały zachowania i działania konstruktywne, życzliwe i przyjazne dla innych ludzi. Ważne jest, by dzieci były pogodne, chętne do pomocy i współpracy, tolerancyjne, by kochały to, co jest naprawdę cenne i godne kochania, były wrażliwe na krzywdę ludzką i niesprawiedliwość, zaangażowane we wszystko to, co może maksymalizować szczęście każdego człowieka.

Program „Optymistyczne Przedszkole” ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy:

kolor czerwony – wychowanie optymistycznego dziecka,
kolor pomarańczowy – inteligencje wielorakie,
kolor żółty – sukces każdego dziecka,
kolor zielony – coraz wyższy poziom umiejętności dzieci,
kolor niebieski – optymistyczni rodzice,
kolor granatowy – optymistyczny personel,
kolor fioletowy – promocja.

Dzięki wspólnemu wysiłkowi nauczycieli, pracowników, dzieci i rodziców otrzymamy ogólnopolski certyfikat jakości w realizacji programu „Optymistyczne Przedszkole”. Nasze wspólne działania przyczynią się do rozwoju zainteresowań dzieci poprzez swobodę wyboru aktywności, a rodziców wzbogacą o wiedzę w rozwijaniu inteligencji wielorakich u swoich pociech. Będziemy rozwijać wśród wychowanków optymistyczne cechy charakteru takie jak dobroć, życzliwość, empatię, kreatywność, prawdomówność, odwagę, opanowanie, spokój itp.

Czy warto być optymistą? Jesteśmy przekonani, że tak – optymista wie, że z każdego, nawet najbardziej trudnego doświadczenia można wydobyć jakieś dobro. Dzięki temu z odwagą kroczy przez życie i z nadzieją patrzy w przyszłość. Bo świat nie jest ani czarno-biały, ani szary – świat jest kolorowy, jak tęcza przypominająca nam, że warto być optymistą!

Dogoterapia

W listopadzie 2014 r. nasza placówka miała przyjemność gościć Panią Lilianę Madejską – dogoterapautkę – wraz z dwoma psami: czteroletnią labradorką Winoną oraz aplikującą do zaszczytnego miana psa terapeuty dziewięciomiesięczną sunią rasy border collie – Torą. Ze względu na pozytywny odbiór wizyty podopiecznych Pani Liliany zarówno przez dzieci, jak i nauczycieli naszej placówki postanowiliśmy kontynuować naszą znajomość i zorganizować cykl comiesięcznych spotkań.

Przez dogoterapię możemy:

rozwijać mowę i wzbogacać słownik,
przełamywać lęk,
rozwijać funkcje poznawcze,
stymulować zmysły, ćwiczyć koncentrację, koordynację ruchów oraz orientację przestrzenną,
rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe,
stymulować pracę mięśni przez wykonywanie ćwiczeń ruchowych,
budować poczucie własnej wartości, pewności siebie i bezpieczeństwa,
podnosić aktywność, uczyć się samodzielności i odpowiedzialności,
łagodzić stres, poczucie samotności,
rozwijać spontaniczną aktywność,
motywować się i mobilizować do podejmowania działań,
uczyć właściwych postaw w stosunku do zwierząt,
uczyć zasad bezpiecznego postępowania z psami,
budować więzi emocjonalne u osób z trudnym kontaktem.

W styczniu 2015 r. na zajęciach dogoterapii w grupie trzylatków i czterolatków Winona, czteroletnia czarna labradorka wraz ze swoją ukochaną opiekunką Dogoterapeutką Lilianą Madejską – wskazały dzieciom różnicę, jak należy zachowywać się przy różnych psach, jaka jest mowa psów, na co należy zwracać uwagę, żeby zarówno dzieci, jak i psy czuły się bezpiecznie w swoim towarzystwie. Poznaliśmy równieź zasady właściwej pielęgnacji psa, a przy okazji policzymy, ile Winona ma uszek, oczek, łapek, pazurków i ząbków… i czy ząbki psu również się myje.

Cała Polska czyta dzieciom

Głównym celem tej kampanii jest propagowanie codziennego czytania dzieciom. Dzięki tej prostej czynności w przyjazny, ale jakże skuteczny sposób mamy szansę wspierać wszechstronny rozwój dzieci. Jesteśmy przekonani, że czytanie dzieciom dla przyjemności – 20 minut każdego dnia – rozbudzi ich naturalną ciekawość świata, wyobraźnię, wprowadzi ich w świat wartości i uczuć oraz pokaże, że czytanie jest magicznym momentem i niesamowitym sposobem spędzania czasu. Zgodnie z głównym hasłem kampanii „Czytaj dziecku 20 minut dziennie. Codziennie.” zachęcamy również Państwa do spędzania czasu ze swoimi pociechami na wspólnym czytaniu. Aby zdobyć więcej informacji o dobrodziejstwach płynących z czytania dzieciom, zapraszamy na oficjalną stronę internetową kampanii: https://www.calapolskaczytadzieciom.pl/.

Sieciaki.pl

Sieciaki.pl to reakcja Fundacji Dzieci Niczyje na rosnące zainteresowanie coraz młodszych dzieci dobrodziejstwami Internetu. W planie realizacji projektu uwzględniono aktualne trendy i zjawiska związane z korzystaniem z Internetu przez dzieci, zastosowano również najnowsze rozwiązania techniczne. Dzięki temu zajęcia mające na celu nauczenia sposobów bezpiecznego poruszania się w wirtualnym świecie są prowadzone w różnorodny i ciekawy dla dzieci sposób.

Akademia AquaFresh

Uczestnictwo przedszkola w projekcie „Akademia Aquafresh” jest równoznaczne z uzyskaniem szeregu różnorodnych korzyści:

przedszkola otrzymają nieodpłatnie pakiety materiałów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych (materiały dla nauczycieli, scenariusze zajęć z dziećmi, maskotki i filmy edukacyjne), które pomogą prowadzić atrakcyjne i ciekawe zajęcia dla najmłodszych z zakresu profilaktyki stomatologicznej,
nauczyciele dowiedzą się, jak prowadzić z dziećmi ciekawe zajęcia edukacyjne z zakresu profilaktyki stomatologicznej,
dzieci w wieku 3–5 lat będą uczestniczyć w ciekawych zajęciach edukacyjnych, za pośrednictwem przedszkola otrzymają również materiały informacyjne, które w formie zabawy będą zachęcać je do dbania o czystość i zdrowie swoich zębów,
rodzice za pośrednictwem przedszkola otrzymają przystępne i nowoczesne materiały informacyjne, z których dowiedzą się, jak powinni dbać o zdrowie zębów swoich dzieci oraz jak skutecznie kształtować u dzieci prawidłowe nawyki żywieniowe.

Ja w świecie wartości

Top
UDOGODNIENIA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH