Zadania pedagoga specjalnego, terapeuty w Dwujęzycznym Przedszkolu CET:
1. Rozpoznawanie trudności i ich przyczyn, które zaburzają harmonijny rozwój dziecka. Terapeuta kieruje rodziców do konkretnego specjalisty, w celu dokonania pełnej diagnozy.
2. Przeprowadzanie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, terapii pedagogicznej, której zadaniem jest:
- usprawnić koncentrację uwagi,
- rozwijać funkcje poznawcze,
- usprawniać grafomotorykę,
- doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową,
- usprawniać rozumowanie analityczno-syntetyczne,
- rozwijać wyobraźnię wzrokowo-przestrzenną,
- wzbogacać zasób słownictwa i wypowiedzi na określony temat,
- utrwalać zagadnienia z zakresu podstawy programowej,
- wzbogacać wiedzę na temat otaczającego świata.
Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne metody wspierające, stymulujące, aktywizujące i usprawniające rozwój dziecka:
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
- Elementy Arteterapii (rysunek, malarstwo – w tym metoda malowania dziesięcioma palcami R. F. Show),
- Muzykoterapia,
- Biblioterapia, Bajkoterapia,
- Kinezjologia Edukacyjna Dennisona,
- Metoda Stymulacji Polisensorycznej,
- Elementy Terapii Integracji Sensorycznej – SI,
- Ruch Rozwijający według W. Sherborne,
- Terapia Behawioralna.