Misja przedszkola
Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą.
Dwujęzyczne Przedszkole CET to miejsce radosnej, twórczej zabawy, zdobywania nowych doświadczeń i wiedzy. Jesteśmy ukierunkowani na potrzeby dziecka i jego wszechstronny rozwój. Promujemy dbanie o zdrowie, edukację sportową i lingwistyczną, zachowania przyjazne przyrodzie. Budujemy poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwijamy kompetencje społeczne, a także uczymy odróżniania dobra od zła. Towarzyszymy dzieciom w poznawaniu siebie i świata, w zdobywaniu umiejętności, odkrywaniu swoich talentów i pasji. Uczymy współdziałania i adekwatnego wyrażania emocji. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i rozwijamy kreatywność. Wspomagamy rozwój i wspieramy w pokonywaniu trudności. Rozwijamy w dzieciach optymizm oraz wzmacniamy samoocenę i poczucie własnej wartości. U nas każde dziecko jest optymistyczne i wyjątkowe.
Wizja przedszkola:
- zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego,
- realizacja Ogólnopolskiego Programu „Optymistyczne Przedszkole”,
- diagnoza inteligencji wielorakich,
- diagnoza optymizmu,
- stwarzanie sytuacji do osiągnięcia sukcesu przez dzieci na miarę ich możliwości,
- rozwijanie w dzieciach optymizmu,
- wykorzystywanie aktywizujących metod podczas pracy z dziećmi,
- praca metodą projektów edukacyjnych,
- dwujęzyczne nauczanie języków obcych (angielski, hiszpański, niemiecki),
- bogata oferta zajęć dodatkowych,
- realizacja innowacji pedagogicznych, programów i projektów edukacyjnych,
- wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowanie ich do podjęcia nauki w szkole,
- rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola,
- wspomaganie rodziców w wychowaniu „optymistycznego dziecka”,
- opieka psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci,
- organizacja różnorodnych i atrakcyjnych wydarzeń: festynu, wycieczek i uroczystości przedszkolnych,
- rozwijanie odporności emocjonalnej poprzez uczestniczenie w prezentacjach scenicznych,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym – poszukiwanie „optymistycznych sojuszników”,
- zatrudnianie wykwalifikowanej, zaangażowanej i odpowiedzialnej kadry pedagogicznej,
- stworzenie dzieciom warunków do rozwijania swoich predyspozycji.
Sylwetka optymistycznego przedszkolaka:
- jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
- ma bogatą wiedzę o świecie,
- sprawnie porozumiewa się w języku angielskim,
- czuje się Polakiem i Europejczykiem,
- charakteryzuje go postawa szacunku i tolerancji wobec innych,
- woli współpracę niż rywalizację,
- akceptuje zdrowy styl życia,
- odróżnia dobro od zła,
- posiada umiejętność rozwiązywania problemów,
- jest empatyczny i otwarty na potrzeby innych,
- podejmuje twórcze działania,
- odważnie mówi o swoich potrzebach oraz wyraża własne zdanie,
- potrafi współdziałać w zespole,
- jest aktywny i samodzielny,
- jest ciekawy świata,
- jest świadomy swoich mocnych stron i zdolności,
- nie zraża się w pokonywaniu trudności.