Zajęcia przyrodnicze „Eksperymanety”.
Celem zajęć jest:
- rozbudzanie ciekawości otaczającym światem przyrody, prowadzenie obserwacji, wyciąganie trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych,
- budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
- poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie doświadczeń,
- wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia,
- przestrzeganie zasad współdziałania,
- formułowanie spostrzeżeń i wniosków.
Zajęcia „Matematyczny bzik”.
Celem zajęć jest:
- klasyfikowanie i porządkowanie obiektów,
- orientowanie się w przestrzeni,
- rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności przez działanie z zakresu edukacji matematycznej,
- rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych,
- tworzenie warunków sprzyjających zmysłowym spostrzeżeniom i doświadczeniom w obrębie edukacji matematycznej,
- tworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy,
- wspomaganie dzieci o zróżnicowanych możliwościach intelektualnych,
- zapobieganie ewentualnym niepowodzeniom w uczeniu się matematyki,
- wspieranie ciekawości, samodzielności i aktywności dzieci w toku działań podejmowanych w zakresu edukacji matematycznej,
- ułatwianie dostrzegania problemów i badanie ich w konkretnych przypadkach przez prowadzenie prostych rozumowań matematycznych.
Zajęcia odbywają się cyklicznie od października do maja.